مصاحبه آرشیو خبر ها
مسائل و حواشی اطرافِ یوونتوس دیوانه کننده است، اما ما در زمین حرف هایمان را می زنیم! [بخش اول]

مسائل و حواشی اطرافِ یوونتوس دیوانه کننده است، اما ما در زمین حرف هایمان را می زنیم! [بخش اول]

میرالم پیانیچ امروز گفت و گوی مفصلی با روزنامه ی توتواسپرت داشت و در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

 

در ادامه بخش اول مصاحبه ی او با توتواسپرت را می توانید مشاهده کنید. پیانیچ در مورد دیدارهای پیش روی بانوی پیر با پارتنوپی صحبت کرد و معتقد است مسائل و حواشی که در ارتباط با باشگاه یوونتوس در رسانه ها مطرح می شود دیوانه کننده است.

 

نقاشِ یوونتوس در این باره به توتواسپرت گفت:

 

ما با تیمی روبه رو خواهیم شد که فوتبال هجومی ارائه می دهد و بازی هیجان انگیزی به نمایش می گذارد. ما احترام بسیار زیادی برای آن ها قائل هستیم، اما به ناپل می رویم که پیروز شویم و می خواهیم هم در لیگ برنده شویم و هم در کوپا ایتالیا به مرحله ی بعد صعود کنیم. می دانیم که آن ها هواداران منحصر به فردی در اختیار دارند و شور و شوق آن ها در ورزشگاهشان مثال زدنی است و قطعاً در رویارویی با ما ورزشگاه را کامل پر خواهند کرد.

 

پیانیچ در ادامه در مورد مسائل و حواشی که در ارتباط با باشگاه یوونتوس مطرح می شود صحبت کرد:

 

این مسائل و حواشی که به یووه نسبت داده می شود دیوانه کننده است، و کوچک ترین مسائل وقتی نام یوونتوس به میان می آید توسط دیگران در بالاترین حدِ ممکن بزرگنمایی می شوند. این موضوع خیلی سخت و البته ناراحت کننده است. آن ها به نتایجی که ما کسب می کنیم توجهی ندارند، ما بازی های زیادی برنده شده ایم، در لیگ مقتدرانه در صدر جدول قرار داریم و همواره برای برد در بازی ها به میدان می رویم. البته من می توانم درک کنم که پس از تلاش زیاد در تمام دقایق بازی، دریافت گل در دقیقه 95 از روی نقطه پنالتی عصبانی کننده است، اما وقتی آن صحنه پنالتی گرفته شده است چرا باید راجع به آن صحبت شود؟  این فصل اتفاقات داوری زیاد به ضرر ما گرفته شده است، گل های صحیحی به ثمر رساندیم که مردود اعلام شد و پنالتی هایی که برای ما گرفته نشد. این اتفاقات همواره در فوتبال وجود دارند، همیشه باید رو به جلو حرکت کرد.

 

پیانیچ در ادامه افزود:

 

هنگامی که به یوونتوس آمدم به من گفتند که چگونه مانند یک عضو باشگاه یوونتوس فکر کنم، اینجا به ما یادآور شده اند: ما همیشه رو به جلو حرکت می کنیم، این بخشی از کار و بازیِ ما است. از کسی یا چیزی شاکی نیستیم و چیزی را به هم نمی زنیم! باشگاه در این فصل بدون هیچ گونه حاشیه و یا مسأله ای جلو رفته است. ما همیشه به خودمان می گوییم که باید بر روی تمرینات و بازی های روز یکشنبه تمرکز کنیم و در زمین بازی حرف هایمان را می زنیم و پاسخ هایمان را می گیریم. اشتباهات داوری بخشی از بازیِ فوتبال است و همه باید آن را بپذیرند. داوران نیز قضاوت می شوند و ناظرانی هستند که عملکرد آن ها را ارزیابی کنند. با این حال یوونتوس به الگو برای بسیاری از باشگاه ها تبدیل شده است، تیم های دیگر بیش از حد ممکن در مورد اینکه داوری به ما کمک می کند صحبت می کنند، اما ما هیچ گاه به داوری اعتراض نکرده ایم. همه ی تیم ها باید این گونه باشند.

 

نقاشِ یوونتوس در مورد انتقال جنجالی خود از رم به یوونتوس گفت و از تحت تأثیر قرار گرفتن جو حاضر در یوونتوس سخن گفت:

 

وقتی در رم بودم، می دیدم که یوونتوس همواره برنده می شود. همیشه امیدوارم بودم آن ها شکست بخورند، ولی این اتفاق نمی افتاد. حالا که اینجا هستم می توانم این موضوع را خیلی خوب درک کنم. یووه باشگاه قدرتمند و منسجمی است و بازیکنانش هرگز تسلیم چیزی نمی شوند. هرگز! در زمین بازی و یا در تمرینات هیچ گاه از تلاش کردن دست نمی کشند و این دلیلی است که یوونتوس به راحتی امتیاز از دست نمی دهد. مسأله ذهنیت در میان است، ما هر روز را با این ذهنیت که در بازی بعد باید ماکزیمم توان خود را ارائه کنیم، آماده می شویم. نباید به چیز دیگری غیر از این فکر کرد، تنها باید به بازی بعدی فکر کرد. یوونتوس از این جنبه معرکه است. باید به شما بگویم که این ذهنیت را دوست دارم و داشتن این ذهنیت به من احساسِ رضایت خیلی زیادی می دهد.

 

آیا حریفان یوونتوس با ذهنیتِ باخت وارد بازی می شوند؟

 

هرگز در دوران حرفه ایم با تیمی رو به رو نشده ام که با ذهنیتِ از پیش بازنده بودن وارد میدان شود، حتی در این فصل که در یوونتوس حضور داشتم این را مشاهده نکردم. همه ی بازی ها دشوار هستند. اگر بتوان گل اول را خیلی سریع به حریف زد می توان بازی ساده تری در انتظار داشت، چرا که روحیه حریف با گلِ زودهنگام تضعیف می شود و این یک مزیت برای ما خواهد بود و رویکردی هست که در بازی ها در ذهن داریم.

 

در حال حاضر خیلی خوب در سیستم جدید وفق پیدا کردی:

 

بله این طور است، اوایل کار سختی در پیش داشتم، فکر می کردم خیلی سریع با یووه وفق پیدا کنم. خود را در شرایط متفاوتی می دیدم: سیستم جدید، تمرینات جدید و هم تیمی های جدید و نحوه ی بازی تیم به گونه ای بود که تمام کیفیت تیم را نشان نمی داد.

 

نقطه عطف یوونتوس...

 

پس از شکست مقابل جنوا با همدیگر صحبت کردیم و نگرش مناسبی بعد از آن بازی اختیار کردیم. با این حال از نظرِ تاکتیکی پس از شکست مقابل فیورنتینا در فلورانس سبک بازی خود را عوض کردیم و روشی که بتوانیم از تمام کیفیت بازیکنان بهره گیری کنیم را اتخاذ کردیم. اما در این سیستم شناخت بهتر بازیکنان از همدیگر پارامتری حیاتی است. حالا هم تیمی هایم به خوبی می دانند که کجای زمین من را پیدا کنند و من متعاقباً خوب می توانم آن ها را در زمین پیدا کنم. من در اینجا علاوه بر حمله، دفاع کردن را نیز یاد گرفته ام، چیزی که در گذشته نمی توانستم به خوبی از عهده ی آن برآیم.

 

پیانیچ در ادامه در مورد زیدان اسطوره ی فوتبال صحبت کرد:

 

همواره گفته ام، زیدان بتِ فوتبالی من است. او نقطه ی مبنایِ من برای یک بازیکن فوتبال بود. صحبت از کهشکانی بودن بازیکنان رئال مادرید می شود، اما زیدان یک بتِ به تمام معنا بود، او کاری می کرد که مسائل سخت در فوتبال ساده به نظر برسند. او خودِ فوتبال بود. من او را چند سال پیش ملاقات کردم و دیدار او از نزدیک برای من هیجان انگیز بود.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
محمد پارسافر
محمد پارسافر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: